Selasa, 4 Ogos 2009

Hajiman ini siapa ?

Siapa Hajiman Ibrahim ?

Hajiman ialah adik Khalid Ibrahim. Ramai tahu Khalid ini amat jauh dari keluarganya yang rata - rata hidup sederhana dan belajar tak tinggi.

Namun ketika nak bertanding dalam PRU yang lalu Hajiman tiba - tiba jadi orang kuatnya. Hajiman jugalah yang terlibat buat 'collection' wang Pilihanraya untuk bantu jentera Khalid.

Semua pelik Khalid perlu dibantu jentera pilihanrayanya....jawapanya ya...jenteranya sama susah macam jentera di tempat lain.... Khalid ini memang kedekut...

Selepas Pilihanraya Hajiman memainkan peranan buat collection janji itu dan ini ....kontraktor tentu bagi sebab dia adik Khalid dan masa PRU semua orang tengok Hajiman macam orang penting.

Antara 'collection'nya ialah dengan tauke pasir. Ingat tak kita dengan Ramlan ketua geng reformis bogel ?

Ramlan ada buat pendedahan pasal Hajiman ini tetapi ketika itu ramai tak beri perhatian sebab semua tunggu Ramlan nak bogel.

Hajiman juga dilantik Khalid sebagai Ketua Kampung....??? Ha ketua kampung bukankah Khalid kata semua yang rapat denganya dan orang parti tak boleh pegang jawatan.....ni adik sendiri jadi Ketua Kampung ni ape cerita...?

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

my lecture hajiman ibrahim

Catat Ulasan

Air Mata Selangor © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute