Selasa, 28 Julai 2009

MB lemah akan jadi punca kerajaan PR Selangor jatuh

Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor yang punya banyak lebihan majoriti jika dibezakan dengan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak. Memang ramai yang sukar mempercayaai jika Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor boleh dijatuhkan atau dirampas oleh Bn sebelum Pilihanraya.

Namun dengan mempunyai seorang MB yang lemah maka tidak mustahil kerajaan ini mampu jatuh sebelum pilihanraya.

Contoh kelemahan paling nyata ialah kerana dia gagal membersihkan pejabat dia sendiri.

Bayangkan Norzatun Setiausaha Sulit bekas Menteri Besar dulu kini masih di Pejabat MB dengan jawatan Ketua Setiausaha Sulit MB. ramai yang baru tahu pasti terkejut tetapi yang sudah tahu amat pelik bagaimana Khalid Ibrahim yang kononya seorang tokoh korporat hebat terlalu lemah untuk meastikan pejabat beliau sendiri selamat.

Norzatun terus menikmati gaji hebat dengan elaun tambahan dari Umno kerana makan komisyen menjual maklumat.

Selaku MB ia boleh melantik Ketua Setiausaha Sulit, Pegawai Khas, Setiausaha Sulit, Setiausaha Politik. Bayangkan jawatan paling kanan di Pejabatnya dia gagal tukar orang kepercayaan Khir Toyo. Dia pula melantik setiausaha sulitnya seorang kenalanya dari Gutrie.

Pejabat MB ada dua tingkat iaitu tingkat 20 dan 21. Tingkat 21, menempatkan pejabat MB dan setiausaha - setiausahanya. Dan tingkat 21 menempatkan kerani , bilik fail dan seumpamanya. Seorang ketua kerani (perempuan) yang dilantik atas dasar politik dari zaman Khir Toyo mengepalai operasi tingkat 21 ada lebih kurang 36 kakitangan di sini yang semuanya warisan lantikan politik Khir Toyo. Semua fail dari tingkat 21 baik minit mesyuarat, resit dan seumpamanya semuanya akan turun ke tingkat 2o untuk tujuan fail. Di sinilah operasi menghantar keluar maklumat berlaku. Semua dokumen dibuat salinan dan dihantar keluar, malah ada kakitangan terlibat membuat rakaman audio dan menikmati komisyen dari Umno hasil berkat usaha mereka.

Ketika Abu Hassan masuk ke pejabat MB hampir 70 % isi pejabat MB ditukar dengan kepercayaanya. Ketika Khir mengambil tempat Abu Hassan dia menukar hampir 90% isi pejabat MB. Walaupun sesama Umno tetapi Khir tahu pejabat MB harus berada dalam kawalan beliau sepenuhnya.......namun Khalid gagal memastikan pejabatnya selamat...bagaimana nak pastikan keselamatan seluruh kerajaan Pakatan Rakyat.



contoh surat yang pernah ditulis oleh Norzatun ketika Selangor tak punya MB !


Itulah sebab surat - surat pejabat MB banyak yang bocor. Gerak dapat salinan resit asal servis kereta dan surat-surat pasal Lembu. Cuma Gerak ni pula lembu tak teliti kes tetapi terus dedah.

Perkara ini sudah dibawa beberapa kali ke pengetahuan MB malangnya dia buat tak tahu, khabarnya dalam mesyuarat pusat keadilan juga dibangkitkan tetapi MB menipu dengan kata pejabatnya bersih sudah.

Anwar sendiri pernah suruh Khalid bertindak bersihkan pejabatnya namun dia juga tak dengar cakap Anwar.

Ramai aktivis yang sejak dari awal berjuang mereka ini setia ....ramai yang berkelulusan dan berkemampuan untuk melakukan kerja di Pejabat MB malangnya Khalid lebih gemar simpan orang Umno atau belum ada lagi orang Guthrie atau PNB nak ganti jawatan orang - orang Umno yang kerja di pejabatnya ini.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju dengan penulisan ni...

Generasi Pejuang Bangsa berkata...

haha ,anda tidak boleh bersih orang di pejabat SUK sesuka hati ... dlm kerajaan pusat pun penjawat awam ada org pas dan pkr juga malah budak anwar pun ada keja di kementeria pengankutan sbg PTD . jangan dok sabit bocor maklumat dan kosmisyen ..ada bukti ke ??

Tanpa Nama berkata...

TUAN EMPUNYA BLOG CUBA CARI SIAPA SEBENARNYA KETUA PENERANGAN PKR SELANGOR...ADA SUMBER MENYATAKAN ORANG INI BANYAK MEMPERGARUHI KEPUTUSAN TAN SRI KHALID..ORANG INI JUGA ADA AGERDA MASUK PARTI KEADILAN 6 BULAN LALU...

airmataselangor berkata...

InsyaAllah kami akan siasat mengenai ketua penerangan keadilan Selangor itu.

mengenai 'pembersihan' ...memang kakiutangan kerajaan berhak sokong sapa pun tetapi takkan PM nak lantik setiausaha dari org pas atau keadilan....

Tanpa Nama berkata...

Khalid bukan lemah. Dia sebenarnya memperkuatkan kedudukannya. Dia didukung oleh kuasa yang akan menjamin keselesaan sisa-sisa hidupnya.
Siapa ye? PKR ke......UMNO ?

Catat Ulasan

Air Mata Selangor © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute